Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2301
Dĺžka (km): 78,4 km
Prevýšenie: 406/325 (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: REKREA (ľahké) - CESTNÉ TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika: Paralelná cykloturistická trasa k Vážskej cyklomagistrále, značená modrou farbou. Spája mesto Hlohovec a Nemšovú, jej celková dĺžka je 78,4 km. Vedie podhorím Považského Inovca a neskôr popri rieke Váh. Trasa je určená pre všetky vekové kategórie. K atrakciám trasy patria hlavne pamiatky miest Hlohovec, Piešťany, Beckov a Trenčín, ako aj prírodné zákutia rieky Váh a vodného diela Sĺňava.

Popis: V Trnavskom kraji začína trasa v súčasnosti v meste Hlohovec, odkiaľ pokračuje k hrádzi vodného diela Sĺňava. Po ceste si viete dať odbočku do obce Jalšové, nad ktorou je zariadenie Jalšovské chaty s panoramatickým výhľadom na celý región.

Trasa pokračuje po hrádzi k hati, následne okolo Ratnovskej zátoky až do Piešťan, kde prechádza okrajom kúpeľného ostrova. Tu si cyklisti môžu pozrieť historické Napoleónske kúpele a Kolonádový most, popri ktorom trasa prechádza. Z Piešťan trasa vedie naďalej po hrádzi, kde na najbližšej križovatke cyklotrás odbáča doprava a prechádza do obce Moravany nad Váhom. V obci znova vychádza na cestu č. 507 a pokračuje po nej do obce Ducové, kde je možné si odbočiť na hradisko Kostolec po trase č. 8201. Za obcou už trasa opúšťa Trnavský kraj a pokračuje v Trenčianskom kraji.

V obci Modrovka sa ešte pripája aj červená cyklomagistrála 020 – Naprieč Považským Inovcom. Všetky tri trasy potom pokračujú spoločne cez obec Lúka, kde si na námestí môžeme spraviť prestávku a pozrieť model hradu Tematín v mierke 1:50. Za obcou Lúka sa trasa vracia späť na cestu č. 507 a spoločne s magistrálou pokračujú cez obce Hrádok nad Váhom, Hôrka nad Váhom, Nová Ves nad Váhom až do obce Kočovce. Na tomto mieste sa modrá trasa rozchádza s oboma magistrálami.

Barokový kaštieľ nachádzajúci sa v obci nad parkom môže byť príjemnou zastávkou i pre cykloturistov, alebo tiež prírodná zaujímavosť Skalka, z ktorej je krásny výhľad na Považie. Z obce Kočovce modrá trasa pokračuje ďalej smerom na sever a dostáva sa do Beckova.

Beckov odporúčame využiť na dlhšiu prestávku a prezrieť si túto krásnu obec. Najväčšou dominantou je samozrejme hrad, ktorý sa týči na mohutnom skalnom brale. Hrad je po čiastočnej rekonštrukcii, najmä dolného nádvoria, preto stojí za návštevu. V Beckove ďalej nájdeme múzeum venované histórii obce, pozostatky opevnenia, viacero vzácnych kostolov, či historické domy nachádzajúce sa najmä pod hradom. Doplniť sily je možné v pekne zrekonštruovanej kúrii, slúžiacej ako reštaurácia, hotel i miesto pre relax.

Otváracie hodiny hradu nájdete na tejto stránke.

V obci Beckov sa nachádza križovatka cykloturistických trás (8305 – Zelená Voda – Beckov, 5330 – Beckov – Kulháň, a zelená značka sa po pár metroch napája na 8332 – Beckovský okruh). Modrá trasa pokračuje až do Trenčína. Z hrádze sa nám naskytujú výhľady na dominantu Považia, legendárny Trenčiansky hrad.

V Trenčíne je možné si spraviť opäť dlhšiu prestávku a oddýchnuť si, či už pri kultúrnom, historickom alebo gurmánskom poznávaní mesta. Trasa pokračuje až do Nemšovej, kde aktuálne končí a napája sa na nové vedenie 002 – Vážskej cyklomagistrály, ktorá pokračuje až do Strečna.

! UPOZORNENIE V LOKALITE TURNIANSKY POTOK – BROD

! Na trase sa nachádza jeden nebezpečný úsek – Turniansky brod, kde upozorňujeme na zvýšenú opatrnosť! Brod je prejazdný peši i na bicykli, avšak pri zvýšenej hladine v potoku to môže byť o niečo obťažnejšie. Na trase sa nachádza upozornenie na tento úsek.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.