Farba: zelená
Evidenčné číslo: 5855
Dĺžka (km): 53,6 km
Prevýšenie: 1373/1983 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: EXPERT (ťažké) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta

Charakteristika:
Náročná a členitá trasa, ktorá patrí zároveň medzi najzaujímavejšie trasy na Spiši s krásnymi výhľadmi. Z väčšej časti je vedená po lesných cestách a lúčnych hrebeňoch s výhľadmi. Prechádza horskými obcami so zachovalou ľudovou architektúrou a čiastočne zachovalým vidieckym spôsobom života, i okolo chráneného prírodného územia Závadské skalky. Horský bicykel, dobrá kondícia a zvládnuté cyklistické zručnosti, sú základnými predpokladmi pre jej úspešné zvládnutie.

Popis:
Z križovatky cykloturistických trás Hlinisko (2852, 5855) vedie trasa po ceste II/533 cez hornú časť obce Hnilčík až k rázcestníku turistických trás a cykloturistickej trasy Gretľa, rázc. Tu trasa odbočuje doprava, vstupuje do lesa na lesnú cestu strmým zjazdom, za ktorým pokračuje pohodlným traverzom k obývanej samote Šafárka. Od nej nasleduje strmý kľukatý zjazd k rázcestníku cykloturistických trás Šafárka (2893, 5855) a opäť pohodlným traverzom s výhľadmi pokračuje do chatovej osady nad časť obce Hnilčík-Bindt k cyklorázcestníku Bindt-Šuferland (2852, 5855). Po odbočení doľava trasa vedie po ceste III/3254 spoločne s modrou cykloznačkou (2852) mierne dole kopcom. Po 300 m jazdy odbočuje doprava na lesnú cestu. Prechádza križovatkou turistických trás „Labková“ a po náročnom krátkom stúpaní lesom klesá do sedla Seliská, aby opäť stúpala otvorenou krajinou na horizont s výhľadmi. Zjazdom prechádza trasa cez cyklorázcestník Závadské skalky (5855, 8921) a stúpa do obce Závadka. Z obce po odbočení doprava začína strmé stúpanie. Nad obcou trasa vedie na miesto, odkiaľ sa naskytá snáď jeden z najkrajších panoramatických výhľadov na Spiši vôbec. Cykloturistická trasa pokračujte traverzom cez križovatku cykloturistických trás Lipy (2713, 5855, 8725), okolo kaplnky horskými lúkami. Členitý lesný hrebeňový terén so strmými i menej strmými zjazdami a stúpaniami a s častými výhľadmi je pre turistov na horských bicykloch veľmi zaujímavý. Postupne trasa prechádza okolo turistických smerovníkov „Smrečina“, „Rovná lúka“ a „Pod Holým vrchom“. Od rázcestnika turistických trás Pod Holým vrchom trasa klesá (2 km) až na cestu III/3244 na križovatku cykloturistických trás Pod Svinským hrbom (2713, 5855). Zo sedla výhľady na Hornádsku kotlinu a nezabudnuteľný pohľad na hlboký kaňon, na Poráčsku dolinu. Trasa prechádza krížom cez cestu a pokračuje účelovou komunikáciou okolo ťažnej veže bane Poráč. V obci pri cyklorázcestníku (2709, 5855) trasa odbočuje doprava, po 100 m opäť doprava a prudším zjazdom schádza do Poráčskej doliny dlhej 9 km. Nad údolím Poráčskeho potoka sa vľavo týčia vápencové bralá dominanty doliny – Červené skaly, ktoré sú súčasťou národnej prírodnej rezervácie. Trasa pokračuje dolinou od rekreačného strediska pozvoľným klesaním lesnou cestou. Od chaty Čierny bocian sa mení povrch cesty na penetrovaný. Prechádza ďalšou križovatkou cykloturistických trás – Ploštiny (2709, 5855). V obci Slovinky pri cintoríne trasa odbočuje doľava a cestou III/3255 smeruje do Krompách. Pred mestským úradom na križovatke ciest trasa odbočuje doprava a dlhým stúpaním Plejsami pokračuje až do najvyššieho bodu trasy, do sedla pod Krompašským vrchom. Nasleduje zjazd lesnou cestou až k umelému jazeru Turzov, odkiaľ trasa pokračuje miestnou komunikáciou zjazdom do starého banského mestečka Gelnica. Končí pri cieľovom rázcestníku cykloturistických trás pri moste nad riekou Hnilec a železničnou traťou Gelnica (021, 5855).

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.