Farba: červená
Evidenčné číslo: 047
Dĺžka (km): 100 km
Prevýšenie: 2433 /2465 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: SPORT (stredné) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta, trail, lesná cesta

Charakteristika: Cyklomagistrála, ktorá naprieč celým pohorím Malých Karpát zo severa na juh. Spája symbolicky mohylu Milana Rastislava Štefánika na Bradle s Bratislavou. Trasa vedie krásnymi zákutiami Malých Karpát a tvorí kostrovú trasu celého pohoria.

Popis: Trasa začína na križovatke cykloturistických trás v obci Košariská. Hneď za obcou trasa stúpa a vchádza do lesov Malých Karpát. Po krátkom stúpaní trasa klesá do doliny Dvoly, ktoré je krásne upravená a nachádzajú sa tu pamätníky SNP. Na križovatke so zelenou trasa odbáča doľava a prudko stúpa do lokality Komárová.

Odtiaľto pokračuje do lokality Dlhé Rovne, kde križuje žltú trasu č. 8211. Od križovatky trasa pokračuje mierne zvlnením terénom a miestami vedie i po bývalej lesnej železničke, ktorú je v niektorých úsekoch veľmi dobre vidieť, najmä na jeseň, keď listy opadnú zo stromov. Trasa prichádza až k horárni Suchánka, kde v krátkom úseku vedie spoločne s modrou cykloturistickou trasou. Pri ďalšej horárni sa však trasy rozchádzajú a červená schádza miernym klesaním až k hlavnej ceste č. I/51, ktorú križuje. V tomto mieste je potrebné zvýšiť opatrnosť, nakoľko frekvencia dopravy je tu vysoká. Trasa prekrižuje cestu a pokračuje ponad železnicu cez lokalitu Dolná Raková tiahlym stúpaním popri obore, kde môžeme vidieť množstvo vysokej zvery. Po krátkom stúpaní rýchlo klesneme a trasa pokračuje krásnymi kopaničiarskymi osadami až do obce Buková, kde križujeme Malokarpatskú cyklomagistrálu. V obci sa môžeme občerstviť v dvoch krčmách a následne pokračovať miernym stúpaním ponad vodnú nádrž Buková popod zrúcaninu hradu Ostrý Kameň.

Pod hradom odbáča trasa doľava a krásnou lesnou cestou stúpa popod Veterlín až do sedla pod Veterlínom, kde sa opäť nachvíľu pripája modrá cykloturistická trasa. Spoločne vedú iba krátko, červená po pár sto metroch odbáča vľavo a traverzuje hrebeň až k lokalite Mon Repos. Tu nájdeme bývalý pálffyovský zámoček z konca 19. storočia. Žiaľ dnes tu nájdeme už iba ruiny, zostala iba susedná horáreň. Od tejto zaujímavej lokality trasa pokračuje ďalej smerom a cez lokalitu Amonova lúka prechádza popod prírodnú rezerváciu Klokoč do sedla Uhliská. Tu trasa odbáča vľavo a prudkým zjazdom prichádza do lokality Sklená Huta, kde križuje dve cykloturistické trasy a začína mierne stúpať. Postupne sa dostáva až do lokality Skalka, kde vchádza do obory a pokračuje lesnými cestami do lokality Uhliská. Tu križuje modrú trasu č. 2004 a pokračuje južným smerom miestami do lokality Čermák, kde nájdeme turistické odpočívadlo. Od Čermáku trasa prechádza popod Skalnatú a pokračuje popod hrebeň až do sedla Pod Javorinou, kde prechádza na záhorskú stranu hrebeňa. Odtiaľto už trasa pokračuje smerom na Pezinskú Babu, kde sa napája na už vyznačenú Štefánikovu cyklomagistrála k bratislavskej Kolibe.

Trasa z Pezinskej Baby pokračuje pekným lesným prostredím a lesnými cestičkami k vyhľadávanej lokalite Biely Kríž. Tu si prídu na svoje predovšetkým vyznávači zjazdov lesnými cestičkami, nakoľko sa tu nachádza viacero trailových trás. Z Bieleho krížu trasa vedie už iba asfaltovou cestou až k bratislavskej Kolibe, kde cyklomagistrála končí.

https://www.biker.sk/ https://www.skoda-auto.sk/ https://trekbikes.sk/3-bicykle

Všetky publikované dáta na portáli sú určené na nekomerčné použitie pre občiansku verejnosť, turistov a návštevníkov Slovenska. Dáta sú chránené v zmysle autorského zákona, sú majetkom Slovenského cykloklubu. Ich ďalšie použitie a šírenie je možné iba s písomným súhlasom Slovenského cykloklubu.